Varemærker i den sproglige rådgivning. [Varumärken]
Abstract
Varemærker er i flere henseender vanskelige at håndtere i den sproglige rådgivning,
først og fremmest fordi de i modsætning til ”almindelige ord” ikke har autoriserede
staveformer. De staveformer man finder i varemærkeregistret afviger
nemlig ikke sjældent fra de former staveformer man finder i varemærkeindehavernes
egne tekster. I artiklen gives der et bud på hvordan man klarer de ortografiske
problemer, og der foreslås også løsninger på andre problemer som kan opstå
når man bruger varemærker i sine tekster: bøjning, sammensætning osv.
Downloads
Publicerad
2008-01-01
Referera så här
Schack, J. (2008). Varemærker i den sproglige rådgivning. [Varumärken]. Sprog I Norden, 39(1). Hämtad från https://tidsskrift.dk/sin/article/view/17182
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Forfatterne og Netværket for sprognævnene har ophavsret til de artikler og anmeldelser der bringes i tidsskriftet.