Varemærker i den sproglige rådgivning. [Varumärken]

Forfattere

  • Jørgen Schack

Resumé

Varemærker er i flere henseender vanskelige at håndtere i den sproglige rådgivning,
først og fremmest fordi de i modsætning til ”almindelige ord” ikke har autoriserede
staveformer. De staveformer man finder i varemærkeregistret afviger
nemlig ikke sjældent fra de former staveformer man finder i varemærkeindehavernes
egne tekster. I artiklen gives der et bud på hvordan man klarer de ortografiske
problemer, og der foreslås også løsninger på andre problemer som kan opstå
når man bruger varemærker i sine tekster: bøjning, sammensætning osv.

Downloads

Publiceret

2008-01-01

Citation/Eksport

Schack, J. (2008). Varemærker i den sproglige rådgivning. [Varumärken]. Sprog I Norden, 39(1). Hentet fra https://tidsskrift.dk/sin/article/view/17182

Nummer

Sektion

Artikler