De virtuelle verdeners læringspotentiale – En analyse af Second Lifes egnethed som læringsplatform for et virtuelt læringsmiljø

Lillian Wiese

Resumé


Artiklen er en analyse af Second Lifes egnethed som platform for udvikling af et 3D-online læringsmiljø, der er inspireret af ideerne bag edutainment og pervasive learning.

Analysen er hovedsalig baseret på en undersøgelse foretaget af studerende på multimediedesigneruddannelsens 3. semester i emnet samfund og teknologi.  De studerende fik til opgave at se på betingelserne for kommunikation, socialisering, videndeling og samarbejdsmuligheder på Second Life.

I artiklen videregives essenser af de studerendes undersøgelse af Second Life, og sammenholdt med egen viden omkring undervisning og onlinelæringsmiljøer foretages en analyse, der munder ud i en samlet anvisning med inspiration til et spændende, meningsfuldt og engagerende læringsmiljø på Second Life.


Nøgleord


Edutainment; pervasive learning; second life

Fuld tekst:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.7146/lom.v2i3.3924



Denne webside bruger cookies til at lave statistik over trafikken på siden. Ved at klikke videre accepterer du brugen af cookies.
OK


ISSN-nummer: 1903-248X

Hosted by the Royal Danish Library