De virtuelle verdeners læringspotentiale – En analyse af Second Lifes egnethed som læringsplatform for et virtuelt læringsmiljø

  • Lillian Wiese Erhvervsakademi Vest
Nøgleord: Edutainment, pervasive learning, second life

Resumé

Artiklen er en analyse af Second Lifes egnethed som platform for udvikling af et 3D-online læringsmiljø, der er inspireret af ideerne bag edutainment og pervasive learning.

Analysen er hovedsalig baseret på en undersøgelse foretaget af studerende på multimediedesigneruddannelsens 3. semester i emnet samfund og teknologi.  De studerende fik til opgave at se på betingelserne for kommunikation, socialisering, videndeling og samarbejdsmuligheder på Second Life.

I artiklen videregives essenser af de studerendes undersøgelse af Second Life, og sammenholdt med egen viden omkring undervisning og onlinelæringsmiljøer foretages en analyse, der munder ud i en samlet anvisning med inspiration til et spændende, meningsfuldt og engagerende læringsmiljø på Second Life.

Publiceret
2009-06-01
Citation/Eksport
Wiese, L. (2009). De virtuelle verdeners læringspotentiale – En analyse af Second Lifes egnethed som læringsplatform for et virtuelt læringsmiljø. Tidsskriftet Læring Og Medier (LOM), 2(3). https://doi.org/10.7146/lom.v2i3.3924