Når ingenting sker - Drenges improvisationer i skolens mellemrum
Resumé
Drengene i Friskolens 9. klasse er for dovne, synes deres lærere. Pigerne er mere dygtige og ar· bejdsomme. De træder frem i undervisningen og i projektar bejde, mens drengene er svære· re at motivere til at præstere i klasseværelset. Synes lærerne. Men når drengene indtager sko lens 'mellemrum', skaber de de· res egne kreative og eksperi menterende kulturelle udtryks· former. Med humor og improvi sationer udfordrer de autorite terne - og åbner måske samtidig for nye former for inklusion.
Downloads
Publiceret
2012-12-01
Citation/Eksport
Nielsen, M. S. (2012). Når ingenting sker - Drenges improvisationer i skolens mellemrum. Jordens Folk, 47(4). Hentet fra https://tidsskrift.dk/jf/article/view/20854
Nummer
Sektion
Temaartikler
Licens
Ophavsret tilfalder forfatter og tidsskriftet.