Inddragelse, modstand og forhandling i skole-hjem-samtalen

Forfattere

  • Stine Helms professionshøjskolen absalon

DOI:

https://doi.org/10.7146/lup.v5i1.119921

Resumé

Denne artikel handler om forældre og elevers muligheder for at inddrage egne perspektiver, forhandle og udfordre lærernes beskrivelser og vurderinger under skole-hjem-samtalerne. I artiklen vises det, hvordan højtpræsterende elever og deres forældres modstand i langt højere grad genkendes og imødekommes, end dette er tilfældet for lavtpræsterende elever og deres forældre, hvis modstand eller forsøg på forhandlinger ofte negligeres. Dette sætter markant forskellige betingelser op for de hhv. højt- og lavtpræsterende elever og deres forældre i forhold til reelt at blive inddraget i skole-hjem-samarbejdet.

Downloads

Publiceret

2020-06-19

Citation/Eksport

Helms, S. (2020). Inddragelse, modstand og forhandling i skole-hjem-samtalen. Studier I læreruddannelse Og -Profession, 5(1), 31–51. https://doi.org/10.7146/lup.v5i1.119921