Studier i læreruddannelse og -profession

Meddelelser

Call for papers: Bæredygtig udvikling i læreruddannelse og skole - FRISTEN ER FORLÆNGET TIL 01.04.

2022-01-27

Kommende temanummer af Studier i Læreruddannelse- & Profession sætter fokus på bæredygtig udvikling og undervisning i skole og læreruddannelse, og redaktionen inviterer således forfattere til at bidrage til et nummer, der har som ambition at øge forståelsen for samt kvalificere den fremtidige udvikling af bæredygtig undervisning i forhold til skole og læreruddannelse.

Læs mere om Call for papers: Bæredygtig udvikling i læreruddannelse og skole - FRISTEN ER FORLÆNGET TIL 01.04.

Nyeste nummer

Årg. 7 Nr. 2 (2022): Sommernummeret
					Se Årg. 7 Nr. 2 (2022): Sommernummeret

Velkommen til sommernummeret.

 

Som noget nyt har redaktionen besluttet at der hver sommer udkommer et såkaldt sommernummer med alle de artikler som er uden for tema. For mere se det redaktionelle forord.

 

Der er følgende artikler:

 

Learning to Notice og brug af videooptaget undervisning i læreruddannelsen

Marie Falkesgaard Slot, Gitte Hjarnø, Martin Reng, Christa Berner Moe

At observere undervisningskvalitet

Karsten Agergaard, Stefan Ting Graf

Uddannelse til kompetente mentorer for nyuddannede lærere

Lisbeth Lunde Frederiksen, Elisabeth Halse

Rammeskift og repositionering

- Hvordan påvirker COVID-19-lockdown læreres syn på skole-hjem-samarbejdet?

Anne Mette Brøgger Breining, Jørn Bjerre

Publiceret: 2022-06-15

Hele nummeret

Se alle numre

Studier i læreruddannelse og -profession er et Open Access tidsskrift, der er dedikeret til at understøtte og formidle forskning i og udvikling af læreruddannelse og lærerprofession. 

Tidsskriftet udgiver forskningsbaserede artikler, der forud for publicering har gennemgået double-blind peer-review.

For tidskriftets artikler gælder det, at de enten skrives indenfor et tema angivet af redaktionen eller uden for tema. Tema meddeles af redaktionen via Call for Papers og modtages inden for en given frist. Artikler uden for tema modtages og bedømmes/vejledes løbende.

Tidsskriftet er nationalt og etableret på initiativ af læreruddannelserne i fællesskab v/ Læreruddannelsens Ledernetværk (LNN).