Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Paideia
Om
Om tidsskriftet
Redaktionsgruppe
Retningslinjer for forfattere
Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
Kontaktperson
Nyeste
Arkiver
Søg
Log på
Søg
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Nr. 18 (2019): Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis
Nr. 18 (2019): Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis
Tema: Ulighed
Publiceret:
2019-11-01
Leder
Leder
Redaktionen Paideia
4-5
PDF
Artikler
Kampen mod ulighed: Den svenske folkeskoles udvikling gennem de seneste 25 år – og hvad Danmark kan lære af det
Niels Egelund, Camilla Brørup Dyssegaard
6-14
PDF
Flere børn klar til skole – uligheder i børns muligheder for at trives, udvikle sig og lære
Charlotte Ringsmose
15-25
PDF
Skolens feedbackpraksis skaber ulighed
Bent Sortkær
26-37
PDF
Skolebasert videreutdanning for praksislærere. Utvikling i praksisveiledningen og i skolehverdagen gjennom bruk av «Lesson Study»?
En case fra praksislærerutdanningen ved én av NTNUs universitetsskoler
Elin Bø Morud, Gunnar Engvik
38-49
PDF
Samhandling, translasjon og kollektiv kapasitetsbygging: et casestudie om skoleeiers rolle i forbedringsarbeid
Hilde Forfang, Ann Margareth Gustavsen
50-64
PDF
Kritikken af kvaliteten af Hatties kvantitative forskning
Svar til Thomas Nordahl - Ikke fagfællevurderet artikel
Jacob Klitmøller, Klaus Nielsen
65-73
PDF
Udviklet af
Open Journal Systems
Nøgleord
Sprog
Dansk
Svenska
Norsk Bokmål
Information
Til forfattere