Flere børn klar til skole – uligheder i børns muligheder for at trives, udvikle sig og lære

Forfattere

  • Charlotte Ringsmose

Nøgleord:

Læring og udvikling, Social ulighed

Resumé

Denne artikel har fokus på de pædagogiske miljøers forebyggende betydning for social ulighed. Fokus er på opvækst- og læringsmiljøers betydning for udsatte børns udviklingsmuligheder fra den tidlige barndom og op gennem skoleforløbet med baggrund i en forståelse af, at børns udvikling er afhængig af de muligheder for læring og udvikling, der er til stede i omgivelserne. Den samlede pædagogiske ressource i udsatte børns liv har afgørende betydning for, hvordan de har mulighed for at udvikle sig og lære.

Downloads

Publiceret

2019-11-01

Citation/Eksport

Ringsmose, C. (2019). Flere børn klar til skole – uligheder i børns muligheder for at trives, udvikle sig og lære. Paideia, (18), 15–25. Hentet fra https://tidsskrift.dk/Paideia/article/view/125511