Flere børn klar til skole – uligheder i børns muligheder for at trives, udvikle sig og lære
Nøgleord:
Læring og udvikling, Social ulighedResumé
Denne artikel har fokus på de pædagogiske miljøers forebyggende betydning for social ulighed. Fokus er på opvækst- og læringsmiljøers betydning for udsatte børns udviklingsmuligheder fra den tidlige barndom og op gennem skoleforløbet med baggrund i en forståelse af, at børns udvikling er afhængig af de muligheder for læring og udvikling, der er til stede i omgivelserne. Den samlede pædagogiske ressource i udsatte børns liv har afgørende betydning for, hvordan de har mulighed for at udvikle sig og lære.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler licenseret med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). I følge licensgiveren har du følgende tilladelser: Du må frit dele og tilpasse artiklens indhold, under vilkår af passende kreditering. Læs mere om licensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfalder ophavsretten forfatteren, for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler udkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende frit deles og citeres under passende kreditering, vær opmærksom på at ved disse er ophavsretten delt mellem forfatter og Paideia.