Flere børn klar til skole – uligheder i børns muligheder for at trives, udvikle sig og lære
Emneord (Nøkkelord):
Læring og udvikling, Social ulighedSammendrag
Denne artikel har fokus på de pædagogiske miljøers forebyggende betydning for social ulighed. Fokus er på opvækst- og læringsmiljøers betydning for udsatte børns udviklingsmuligheder fra den tidlige barndom og op gennem skoleforløbet med baggrund i en forståelse af, at børns udvikling er afhængig af de muligheder for læring og udvikling, der er til stede i omgivelserne. Den samlede pædagogiske ressource i udsatte børns liv har afgørende betydning for, hvordan de har mulighed for at udvikle sig og lære.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler lisensiert med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). Ifølge lisensgiveren har du følgende tillatelser: Du kan fritt dele og tilpasse artikkelens innhold under vilkår av passende kreditering. Les mere om lisensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfaller opphavsretten forfatteren for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler utkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende fritt deles og siteres under passende kreditering, vær oppmerksom på at ved disse er opphavsretten delt mellom forfatter og Paideia.