Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Paideia
Om
Om tidsskriftet
Redaktionsgruppe
Retningslinjer for forfattere
Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
Kontaktperson
Nyeste
Arkiver
Søg
Log på
Søg
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Nr. 28 (2024): Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis
Nr. 28 (2024): Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis
Tema: 30 efter Salamancaerklæringen
Publiceret:
2024-11-01
Leder
Leder
Anne-Karin Sunnevåg, Thomas Nordahl, Anita Eriksson, Marita Cronqvist, Charlotte Ringsmose, Ole Hansen
4-5
PDF
Artikler
Lederartikkel – Salamanca 30 år etter
Thomas Nordahl
6-14
PDF
30 år med inkluderende opplæring i norsk skole
Peder Haug
15-24
PDF
Inklusion i almenundervisningen i Danmark: Hvad har vi lært efter Salamanca?
Ane Qvortrup, Lars Qvortrup
25-37
PDF
Var står vi och vart är vi på väg? Inkluderande utbildning i Sverige 30 år efter Salamancadeklarationen
Thomas Barow, Gunnlaugur Magnússon
38-47
PDF
Inkludering i finsk utbildning: utmaningar, möjligheter och framtida riktlinjer för specialpedagogik
Heidi Harju-Luukkainen
48-60
PDF
Daglige rutiner og børns deltagelse – den inspirerende praksis ifølge pædagogisk personale
Lone Svinth, Charlotte Ringsmose
61-74
PDF
Lärarstudenters argument för skolans rumsliga organisering
Jens Gardesten, Katarina Herrlin
75-86
PDF
Boganmeldelse
Trivsel og mistrivsel – mellem offergørelse og kompetencegørelse
Hans Jørn Søberg
88-89
PDF
Bogomtaler
Ole Hansen
90-94
PDF
Udviklet af
Open Journal Systems
Nøgleord
Leder
Folkeskolen
Børnehaven
Inklusion
Viden
Pædagogik
Uddannelse
Dagtilbud
Strategier
Skoler
Børnehaver
Udviklingsprojekt
Engineering
STEM
FLiK
SPEED
Sprog
Dansk
Svenska
Norsk Bokmål
Information
Til forfattere