EVA GULLØV, GRITT B. NIELSEN & IDA WENTZEL WINTHER (red.): Pædagogisk antropologi. Tilgange og begreber
Anmeldes af Anne Mia Steno
DOI:
https://doi.org/10.7146/ta.v0i79.122353Nøgleord:
etnografi, antropologi, pædagogisk antropologiResumé
Hverdagen er for de fleste af os fyldt med gentagelser og rutiner, som er så selvfølgelige for os, at de næsten bliver usynlige. Vi spiser den samme morgenmad. I fællesskab eller alene. Interagerer med teknologier som smartphones og iPads uden at tænke videre over det. Går i skole eller på job, snakker med nogen og ikke med andre. I antologien Pædagogisk antropologi. Tilgange og begreber zoomer en række af Danmarks mest etablerede pædagogisk antropologiske forskere ind på det hverdagslige og selvfølgelige og på, hvordan den pædagogiske antropologi med sine mangerettede og komplekse empiriske og teoretiske tilgange har øje for dét, der ofte er umærkeligt og usynligt og derfor kan skabe nye indsigter og indblik i kulturer og samfund.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Ophavsretten til artiklerne i Tidsskriftet Antropologi tilfalder tidsskriftet.
Artikler publiceret i Tidsskriftet Antropologi må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.