En ny tilgang til nabosprogsundervisningen
Abstract
Som modersmålslærer og fremmedsprogslærer i grundskolen kan man undre sig over, hvilken kasket man tager på, når undervisningen handler om de skandinaviske nabosprog. Sprogene ligner i høj grad hinanden, men alligevel kniber det med den internordiske nabosprogsforståelse. I den følgende artikel vil jeg beskrive nogle af mine egne synspunkter og erfaringer med området, samt give ideer til, hvordan nye metodiske og didaktiske tilgange kan sparke nyt liv i nabosprogsundervisningen. Jeg er nået frem til, at en nabosprogslærer skal have sin helt egen kasket.Downloads
Publicerad
2011-01-01
Referera så här
Henriksen, T. (2011). En ny tilgang til nabosprogsundervisningen. Sprog I Norden, 42(1). Hämtad från https://tidsskrift.dk/sin/article/view/17334
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Forfatterne og Netværket for sprognævnene har ophavsret til de artikler og anmeldelser der bringes i tidsskriftet.