Nabosprog i undervisningen
Abstract
I denne artikel præsenteres projektet Nordiske Sprogpiloter. Projektets formål er at udvikle sprogkompetencer såvel som fagdidaktiske kompetencer hos de lærere i grundskolen, som skal undervise i nabosprog og nordiske sprog som fremmedsprog. Artiklen beskriver i detaljer, hvordan lærerne efteruddannes, og hvilke konkrete erfaringer de sidenhen har med den pågældende undervisning. Nordiske Sprogpiloter er en succes. Dette belyses dels gennem de efteruddannede læreres evalueringer og deres præsentationer på konferencer, dels gennem en masterafhandling, som netop har dette projekt og dets effekter som emne. For at undervisningen i nabosprog i skolen skal være en succes, er det dog ikke kun undervisningskompetencerne, der skal være i orden; opbakning fra politisk side er også nødvendigt.Downloads
Published
2015-12-16
How to Cite
Madsen, L. (2015). Nabosprog i undervisningen. Sprog I Norden, 46(1). Retrieved from https://tidsskrift.dk/sin/article/view/22812
Issue
Section
Artikler
License
Forfatterne og Netværket for sprognævnene har ophavsret til de artikler og anmeldelser der bringes i tidsskriftet.