Fortid kontra Historie

Authors

DOI:

https://doi.org/10.7146/rhdt.v3i1.26438

Keywords:

didaktik, historiedidaktik

Abstract

Ordet ’historie’ bruges med mange forskellige betydninger, når man interviewer lærere og elever om historiefaget og lytter til, hvad de siger undervejs i undervisningen. Spørgsmålet er, hvad det i praksis gør ved faget, at dets hovedbegreb, historie, tillægges flere forskellige betydninger.

References

Ankersmit, F.R., 1990, ”Reply to Professor Zagorin”, History and Teory, vol. 90, nr. 3.

Parkes, R.J., 2013, ”Postmodernism, historical denial and history education: What Frank Ankersmit can offer to history didactics”, Nordidactica, nr. 2.

Downloads

Published

2016-12-31

How to Cite

Knudsen, H. E. (2016). Fortid kontra Historie. Radar, 3(1), 59–63. https://doi.org/10.7146/rhdt.v3i1.26438