Fortid kontra Historie

Forfattere

DOI:

https://doi.org/10.7146/rhdt.v3i1.26438

Nøgleord:

didaktik, historiedidaktik

Resumé

Ordet ’historie’ bruges med mange forskellige betydninger, når man interviewer lærere og elever om historiefaget og lytter til, hvad de siger undervejs i undervisningen. Spørgsmålet er, hvad det i praksis gør ved faget, at dets hovedbegreb, historie, tillægges flere forskellige betydninger.

Referencer

Ankersmit, F.R., 1990, ”Reply to Professor Zagorin”, History and Teory, vol. 90, nr. 3.

Parkes, R.J., 2013, ”Postmodernism, historical denial and history education: What Frank Ankersmit can offer to history didactics”, Nordidactica, nr. 2.

Downloads

Publiceret

2016-12-31

Citation/Eksport

Knudsen, H. E. (2016). Fortid kontra Historie. RADAR - Historiedidaktisk Tidsskrift, 3(1), 59–63. https://doi.org/10.7146/rhdt.v3i1.26438