Fortid kontra Historie
DOI:
https://doi.org/10.7146/rhdt.v3i1.26438Nøgleord:
didaktik, historiedidaktikResumé
Ordet ’historie’ bruges med mange forskellige betydninger, når man interviewer lærere og elever om historiefaget og lytter til, hvad de siger undervejs i undervisningen. Spørgsmålet er, hvad det i praksis gør ved faget, at dets hovedbegreb, historie, tillægges flere forskellige betydninger.
Referencer
Ankersmit, F.R., 1990, ”Reply to Professor Zagorin”, History and Teory, vol. 90, nr. 3.
Parkes, R.J., 2013, ”Postmodernism, historical denial and history education: What Frank Ankersmit can offer to history didactics”, Nordidactica, nr. 2.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Ophavsretten til artiklerne i RADAR deles mellem forfatter og tidsskrift.
Artikler publiceret i RADAR må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.