Kontaktperson for abonnementer E-mail: mona@ind.ku.dk For nærmere om abonnement på MONA gå til http://www.ind.ku.dk/mona/abonnement
Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Artikler

Nr. 3 (2018)

Praksisopgaven som led i kompetenceløft i undervisningsfaget matematik

  • Lisbeth Lunde Frederiksen
  • Karen Drejer
  • Lóa Björk Jóelsdóttir
Submitted
August 13, 2018
Published
2018-08-13

Abstract

Artiklen præsenterer udviklede designprincipper for praksisopgaver i matematik, der potentielt kan bidrage til optimal læring og til mulige vedvarende ændringer i praksis samt understøtte lærernes aktive konstruktionsproces og deres dialogiske behandling af et stof i en bestemt kontekst. Principperne har fokus på praksiserfaringer som centrale i udførelsen af opgaven, og på at læreprocessen i praksis er i centrum. Artiklen bidrager med et eksempel på anvendelse af de udviklede designprincipper.