Unges læsning i en digital tidsalder
DOI:
https://doi.org/10.7146/lt.v2i2.107737Abstract
Denne artikel undersøger unges holdning til og erfaring med at læse på skærm. Undersøgelsen bygger på den antagelse, at unge, som er trænede mediebrugere, også er mere imødekommende over for at læse skønlitteratur i digital form. Med afsæt i den nyeste forskning inden for digital læsning diskuteres såvel læsningens betydning for unge og muligheder og udfordringer ved digital læsning. Artiklens empiriske grundlag udgøres af en fokusgruppeundersøgelse blandt 13-14- årige unge danske skoleelever.
Downloads
Published
2017-06-15
How to Cite
Balling, G. (2017). Unges læsning i en digital tidsalder. Learning Tech, 2(3), 56–84. https://doi.org/10.7146/lt.v2i2.107737
Issue
Section
Themes
License
Forfatterne og Læremiddel.dk.
Må ikke bruges kommercielt.