Unges læsning i en digital tidsalder
DOI:
https://doi.org/10.7146/lt.v2i2.107737Resumé
Denne artikel undersøger unges holdning til og erfaring med at læse på skærm. Undersøgelsen bygger på den antagelse, at unge, som er trænede mediebrugere, også er mere imødekommende over for at læse skønlitteratur i digital form. Med afsæt i den nyeste forskning inden for digital læsning diskuteres såvel læsningens betydning for unge og muligheder og udfordringer ved digital læsning. Artiklens empiriske grundlag udgøres af en fokusgruppeundersøgelse blandt 13-14- årige unge danske skoleelever.
Downloads
Publiceret
2017-06-15
Citation/Eksport
Balling, G. (2017). Unges læsning i en digital tidsalder. Learning Tech, 2(3), 56–84. https://doi.org/10.7146/lt.v2i2.107737
Nummer
Sektion
Temaartikler
Licens
Forfatterne og Læremiddel.dk.
Må ikke bruges kommercielt.