I klasser for sig
Om skolebørns erfaringer med skolegårdszoner, fysisk afstand og klasseopdeling under COVID-19 epidemien
Nøgleord:
Danmark, Hverdagsliv, grænser, corona, covid-19Resumé
Myndighedernes retningslinjer for at forebygge smittespredning ændrede danske skolebørns hverdag radikalt. I denne artikel undersøger jeg, hvordan kravet om at minimere fysisk kontakt og sikre afstand mellem børnene på en skole medførte forandringer, som skabte både fysiske, sociale og symbolske grænser for og mellem børnene.
Downloads
Publiceret
2020-09-01
Citation/Eksport
Nørholm, C. (2020). I klasser for sig: Om skolebørns erfaringer med skolegårdszoner, fysisk afstand og klasseopdeling under COVID-19 epidemien. Jordens Folk, 55(2), 31–41. Hentet fra https://tidsskrift.dk/jf/article/view/127065
Nummer
Sektion
Temaartikler
Licens
Ophavsret tilfalder forfatter og tidsskriftet.