DUT Guide om akademisk skrivning

Forfattere

  • Tine Wirenfeldt Jensen Syddansk Universitet METoDo, ejer

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v14i26.112219

Resumé

At kunne skrive er ikke bare en forudsætning for at kunne bestå eksamener på videregående uddannelser, det er også en metode til at lære sit fag og kunne gå i dialog med det. Alligevel er systematiske indsatser på området relativt sjældne på danske videregående uddannelser. Det betyder, at den enkelte underviser kan opleve at stå alene med opgaven med at støtte de studerende i at opbygge de nødvendige skrivekompetencer.

På baggrund af forskningslitteratur præsenterer artiklen ni tips til at understøtte udviklingen af akademiske skrivekompetencer og læring henvendt til undervisere. Rammen er et undervisningsforløb, og tipsene kan også bruges i vejledningen.

Forfatterbiografi

Tine Wirenfeldt Jensen, Syddansk Universitet METoDo, ejer

Ph.d. i Learning & Education

 

Downloads

Publiceret

2019-04-01

Citation/Eksport

Jensen, T. W. (2019). DUT Guide om akademisk skrivning. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 14(26), 115–124. https://doi.org/10.7146/dut.v14i26.112219