Keith M. Murphy: Swedish Design. An Ethnography
DOI:
https://doi.org/10.7146/ta.v2016i74.104428Resumé
Dansk design, finsk design, svensk design. Ingen andre steder på kloden er design så tæt vævet sammen med nationalstaten som i Skandinavien. Sådan en national branding peger på forbindelsen mellem æstetik og velfærdsstatsnationalisme. For hvordan bliver forestillingen om medborgerskab og nation building knyttet sammen med æstetiske idealer? Hvordan tager kulturel identitet i bogstavelig forstand form? Det er det centrale spørgsmål, antropologen Keith Murphy prøver at besvare i sin bog Swedish Design. An Ethnography.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Ophavsretten til artiklerne i Tidsskriftet Antropologi tilfalder tidsskriftet.
Artikler publiceret i Tidsskriftet Antropologi må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.