Language Online: Multiplatform for sprogindlæring – uanset hvilket sprog

Birna Arnbjörnsdóttir

Resumé


Denne artikel indledes med en beskrivelse af de pædagogiske og de designmæssige principper der styrede udviklingen af Icelandic Online (IOL), en række webbaserede åbne online-kurser, hvor der undervises i islandsk som andetsprog. Kurserne bruges af over 45.000 aktive lørnere med mere end tredobbelt antal besøg. Artiklen beskriver den aktuelle opdatering af det ældre PC-baserede system til et multiplatformsystem der er tilgængeligt på mobile enheder, herunder udfordringerne ved på den ene side at holde sprogindlæringssystemet relevant for brugeren og på den anden holde det nemt at bruge for læreren. Endelig bliver de muligheder for forskning og videreudvikling som tilbydes af IOL, skitseret, herunder bidrag fra et omfattende trackingsystem der afslører onlinestrategier og -adfærd i den måde lørnerne navigerer gennem kurserne.

Nøgleord


Sprog, technologi, MOOCs, online undervisning, Icelandic Online

Fuld tekst:

PDF

Refbacks (eksterne referencer)

  • Der er p.t. ingen refbacks.


Denne webside bruger cookies til at lave statistik over trafikken på siden. Ved at klikke videre accepterer du brugen af cookies.
OK


ISSN-nummer: 2246-1701

Hostet af Det Kgl. Bibliotek og Aarhus University Library