Fra kaos til læring? I Covid-19’s slipstrøm
DOI:
https://doi.org/10.7146/samfundsokonomen.v2022i3.133980Nøgleord:
studerende, uddannelse, Covid-19, undervisningsmetoderResumé
Gentagne nedlukninger af universiteterne har skabt store udfordringer for studerende og undervisere. Gennem spørgeskemabaserede evalueringer ser vi på erfaringerne fra SDU og CBS. Vi finder, at de studerendes tilfredshed faldt i foråret 2021, mens tilfredsheden ellers var sammenlignelig med tidligere. Ser vi på fællesfaget Mikroøkonomi var der ingen betydelig ændring i de faktiske karakterer. Særligt præoptagede videoer og quizzer bliver vurderet positivt af såvel undervisere som studerende. Intense erfaringer med digitale redskaber under Covid-19 giver mulighed for nye undervisningsmetoder, dog kræver det fortsat pædagogisk udvikling, hvis dette skal transformeres til læring.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
*Tidsskriftet Samfundsøkonomen er et open access tidsskrift, og alle artikler udgivet af Samfundsøkonomen er licenseret under en Creative Commons Navngivelse-IkkeKommerciel-IngenBearbejdelse 4.0 International Licens, CC BY-NC-ND.