Selvvalgte problemstillinger og kildebank
DOI:
https://doi.org/10.7146/rhdt.v3i1.26440Keywords:
didaktik, historiedidaktik, læreplaner, FFM, Fælles Forenklede MålAbstract
Hvordan tricker du dine elever til at arbejde problemorienteret? I efteråret 2016 iværksætter HistorieLab et udviklings- og aktionsforskningsprojekt, hvis mål er at formulere didaktikker og finde metoder, som muliggør en mere elevstyret og problemorienteret undervisning i faget.
References
Knudsen, H.E. & Poulsen, J.Aa. (2016). Historiefaget i fokus – dokumentationsindsatsen. Vejle: HistorieLab
Poulsen, J.Aa. & Pietras, J. (2016). Historiedidaktik mellem teori og praksis. Latvia: Hans Reitzels Forlag
Undervisningsministeriet (2002). Klare Mål. Faghæfte 4. Historie
Undervisningsministeriet (2004). Fælles Mål. Faghæfte 4. Historie
Undervisningsministeriet (2009). Fælles Mål. Faghæfte 4. Historie
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Ophavsretten til artiklerne i RADAR deles mellem forfatter og tidsskrift.
Artikler publiceret i RADAR må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.