Læreplaner er mest for nyuddannede

Authors

DOI:

https://doi.org/10.7146/rhdt.v3i1.26432

Keywords:

didaktik, historiedidaktik, læreplaner, FFM, Forenklede Fælles Mål

Abstract

Det er ikke ualmindeligt, at historielærere med flere års erfaring ikke mere tager det med læreplaner så tungt. Men hvad sker der med didaktikken, hvis læreplanen gradvist tages mindre og mindre alvorligt i historielærerens arbejde?

References

Gundem, B.B. (2011) Europeisk didaktikk. Tenkning og viten. Universitetsforlaget Oslo

Knudsen, H.E., Poulsen, J-AA. (2015) Historiefaget i fokus – dokumentationsindsatsen. HistorieLab: http://historielab.dk/wp-content/uploads/2016/03/Rapport-Historiefaget-i-fokus.pdf

Westbury, I. m.fl. (red.) (2000) Teaching as a Reflective Practice. The German Didaktik Tradition. Routledge

Downloads

Published

2016-12-31

How to Cite

Knudsen, H. E. (2016). Læreplaner er mest for nyuddannede. Radar, 3(1), 35–40. https://doi.org/10.7146/rhdt.v3i1.26432