Selvvalgte problemstillinger og kildebank
DOI:
https://doi.org/10.7146/rhdt.v3i1.26440Nøgleord:
didaktik, historiedidaktik, læreplaner, FFM, Fælles Forenklede MålResumé
Hvordan tricker du dine elever til at arbejde problemorienteret? I efteråret 2016 iværksætter HistorieLab et udviklings- og aktionsforskningsprojekt, hvis mål er at formulere didaktikker og finde metoder, som muliggør en mere elevstyret og problemorienteret undervisning i faget.
Referencer
Knudsen, H.E. & Poulsen, J.Aa. (2016). Historiefaget i fokus – dokumentationsindsatsen. Vejle: HistorieLab
Poulsen, J.Aa. & Pietras, J. (2016). Historiedidaktik mellem teori og praksis. Latvia: Hans Reitzels Forlag
Undervisningsministeriet (2002). Klare Mål. Faghæfte 4. Historie
Undervisningsministeriet (2004). Fælles Mål. Faghæfte 4. Historie
Undervisningsministeriet (2009). Fælles Mål. Faghæfte 4. Historie
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Ophavsretten til artiklerne i RADAR deles mellem forfatter og tidsskrift.
Artikler publiceret i RADAR må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.