Selvvalgte problemstillinger og kildebank

Forfattere

DOI:

https://doi.org/10.7146/rhdt.v3i1.26440

Nøgleord:

didaktik, historiedidaktik, læreplaner, FFM, Fælles Forenklede Mål

Resumé

Hvordan tricker du dine elever til at arbejde problemorienteret? I efteråret 2016 iværksætter HistorieLab et udviklings- og aktionsforskningsprojekt, hvis mål er at formulere didaktikker og finde metoder, som muliggør en mere elevstyret og problemorienteret undervisning i faget.

Referencer

Knudsen, H.E. & Poulsen, J.Aa. (2016). Historiefaget i fokus – dokumentationsindsatsen. Vejle: HistorieLab

Poulsen, J.Aa. & Pietras, J. (2016). Historiedidaktik mellem teori og praksis. Latvia: Hans Reitzels Forlag

Undervisningsministeriet (2002). Klare Mål. Faghæfte 4. Historie

Undervisningsministeriet (2004). Fælles Mål. Faghæfte 4. Historie

Undervisningsministeriet (2009). Fælles Mål. Faghæfte 4. Historie

Downloads

Publiceret

2016-12-31

Citation/Eksport

Poulsen, J. A. (2016). Selvvalgte problemstillinger og kildebank. RADAR - Historiedidaktisk Tidsskrift, 3(1), 64–68. https://doi.org/10.7146/rhdt.v3i1.26440