Læreplaner er mest for nyuddannede

Forfattere

DOI:

https://doi.org/10.7146/rhdt.v3i1.26432

Nøgleord:

didaktik, historiedidaktik, læreplaner, FFM, Forenklede Fælles Mål

Resumé

Det er ikke ualmindeligt, at historielærere med flere års erfaring ikke mere tager det med læreplaner så tungt. Men hvad sker der med didaktikken, hvis læreplanen gradvist tages mindre og mindre alvorligt i historielærerens arbejde?

Referencer

Gundem, B.B. (2011) Europeisk didaktikk. Tenkning og viten. Universitetsforlaget Oslo

Knudsen, H.E., Poulsen, J-AA. (2015) Historiefaget i fokus – dokumentationsindsatsen. HistorieLab: http://historielab.dk/wp-content/uploads/2016/03/Rapport-Historiefaget-i-fokus.pdf

Westbury, I. m.fl. (red.) (2000) Teaching as a Reflective Practice. The German Didaktik Tradition. Routledge

Downloads

Publiceret

2016-12-31

Citation/Eksport

Knudsen, H. E. (2016). Læreplaner er mest for nyuddannede. RADAR - Historiedidaktisk Tidsskrift, 3(1), 35–40. https://doi.org/10.7146/rhdt.v3i1.26432