Læreplaner er mest for nyuddannede
DOI:
https://doi.org/10.7146/rhdt.v3i1.26432Nøgleord:
didaktik, historiedidaktik, læreplaner, FFM, Forenklede Fælles MålResumé
Det er ikke ualmindeligt, at historielærere med flere års erfaring ikke mere tager det med læreplaner så tungt. Men hvad sker der med didaktikken, hvis læreplanen gradvist tages mindre og mindre alvorligt i historielærerens arbejde?
Referencer
Gundem, B.B. (2011) Europeisk didaktikk. Tenkning og viten. Universitetsforlaget Oslo
Knudsen, H.E., Poulsen, J-AA. (2015) Historiefaget i fokus – dokumentationsindsatsen. HistorieLab: http://historielab.dk/wp-content/uploads/2016/03/Rapport-Historiefaget-i-fokus.pdf
Westbury, I. m.fl. (red.) (2000) Teaching as a Reflective Practice. The German Didaktik Tradition. Routledge
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Ophavsretten til artiklerne i RADAR deles mellem forfatter og tidsskrift.
Artikler publiceret i RADAR må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.