Dialogens betydning for hensigtsmæssig brug af læremidler i historieundervisningen

Forfattere

  • Astrid Marie Møller Danielsen

DOI:

https://doi.org/10.7146/rhdt.v8i1.135508

Nøgleord:

Historieundervisning

Resumé

Artiklen er skrevet på baggrund af projektet Praksisfortolkning af Læremidler (PaL). Projektet har til formål at kortlægge og bidrage til en forståelse af lærere og elevers brug af læremidler. I forbindelse med projektets historiedel er der indsamlet empiri fra seks forskellige skoler i tre regioner i Danmark. Det er empiriske undersøgelser af dialogens betydning for elevernes læremiddelbrug, der er udgangspunktet for denne artikel.

Downloads

Publiceret

2021-01-21

Citation/Eksport

Marie Møller Danielsen, A. (2021). Dialogens betydning for hensigtsmæssig brug af læremidler i historieundervisningen. RADAR - Historiedidaktisk Tidsskrift, 8(1), 1–14. https://doi.org/10.7146/rhdt.v8i1.135508