Kan man lære historie af en TV-julekalender?
DOI:
https://doi.org/10.7146/rhdt.v1i1.107573Nøgleord:
Historie, historiebrug, didaktik, historiedidaktik, historiefortælling, julekalender, tv, fimResumé
Historien har for alvor gjort sit indtog og bidt sig fast i vores årlige julekalendere som fortælleform. Især julekalenderen ”Tidsrejsen” formår at vække historien til live som en bro mellem fortid, nutid og fremtid som illustration på, hvordan vores handlinger er med til at forme vores fremtid.
Downloads
Publiceret
2018-08-22
Citation/Eksport
Brunbech, P. Y. (2018). Kan man lære historie af en TV-julekalender?. RADAR - Historiedidaktisk Tidsskrift, 1(1), 18–21. https://doi.org/10.7146/rhdt.v1i1.107573
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Ophavsretten til artiklerne i RADAR deles mellem forfatter og tidsskrift.
Artikler publiceret i RADAR må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.