Tværfaglig undervisning i folkeskolens naturfag
Resumé
Formålet med denne artikel er at give en introduktion til tværfaglighed og didaktiske ele-menter i en tværfaglighedsdidaktik i folkeskolens naturfag. Artiklen starter med at definere centrale begreber omkring tværfaglighed og begrundelser for tværfaglig undervisning. Herefter redegøres for studier af elevers læringsudbytte i tværfaglig undervisning og læreres holdning til samt udfordringer ved at undervise tværfagligt. Artiklen afsluttes med en redegørelse af hvilke konsekvenser det øgede fokus på tværfaglighed har for undervisningspraksis, og hvilke opmærksomhedspunkter undervisnin-gen kan antage for at imødekomme udfordringer omkring tværfaglig undervisning.Downloads
Publiceret
2017-09-04
Citation/Eksport
Sillasen, M. K., & Linderoth, U. H. (2017). Tværfaglig undervisning i folkeskolens naturfag. MONA - Matematik- Og Naturfagsdidaktik, (3). Hentet fra https://tidsskrift.dk/mona/article/view/96859
Nummer
Sektion
Artikler