Brugerinddragelse i brug og integration af læringsplatforme

Forfattere

  • Lone Dirckinck-Holmfeld eLearning Lab Department of Communication and Psychology Aalborg University

DOI:

https://doi.org/10.7146/lt.v4i6.110915

Resumé

Artiklen undersøger, hvordan kombinationen af deltagende design og en ekspansiv læringstilgang kan guide processen med at integrere læringsplatformene i danske skoler. Hvordan er det muligt at etablere lokalt ejerskab, hvordan er det muligt at styrke de faglige og pædagogiske handlinger, og hvordan er det muligt at udvikle nye læringskulturer rammesat og støttet af de nye platforme? Dette kapitel skriver sig ind i det videnskabsfelt, som omhandler ”ibrugtagning” af teknologi, særligt den gren som udvikler begreber om forandring og transformation af professionel arbejdspraksis. Kapitlet har et særligt fokus på  at undersøge, hvorledes fremtidsværkstedet som metode  kan skabe indsigt i samt udvikle det pædagogiske personales engagement og ejerskab i forhold til en faglig, pædagogisk og organisatorisk brug af læringsplatforme.

Forfatterbiografi

Lone Dirckinck-Holmfeld, eLearning Lab Department of Communication and Psychology Aalborg University

Professor

Downloads

Publiceret

2019-08-19

Citation/Eksport

Dirckinck-Holmfeld, L. (2019). Brugerinddragelse i brug og integration af læringsplatforme. Learning Tech, 4(6), 106–133. https://doi.org/10.7146/lt.v4i6.110915