Adoption of an Adaptive Learning Technology in Nurse Education

Students’ Expectations and Experiences

Forfattere

  • Anne-Mette Nortvig Professionshøjskolen Absalon
  • Rasmus Jørnø
  • Bjarke Lindsø Andersen

DOI:

https://doi.org/10.7146/lt.v7i11.128179

Resumé

Denne artikel præsenterer de første resultater fra et firårigt forskningsprojekt, der designer til og tester implementeringen af en adaptiv læringsteknologi, RhapsodeTM, i en sygeplejerskeuddannelse i Danmark. Med udgangspunkt i kvalitativ empiri, der er skabt gennem 12 timers klasseundervisningsobservationer og interviews med 11 sygeplejerskestuderende, stiller artiklen spørgsmålet, hvordan de sygeplejerskestuderende oplever og tilpasser sig den nye digitale læringsressource. Resultaterne viser, at de studerende reagerede meget forskelligt på teknologien, og det er disse reaktioner, tilpasninger og erfaringer, der er i fokus i denne artikel. Hovedkonklusionen er, at det ikke kun er teknologien, der skal tilpasse sig de studerende; disse må også selv tilpasse sig den nye teknologi, hvis et sådant adaptivt læremiddel skal kunne anvendes meningsfuldt i en undervisningssammenhæng.

Downloads

Publiceret

2022-08-16

Citation/Eksport

Nortvig, A.-M., Jørnø, R., & Andersen, B. L. (2022). Adoption of an Adaptive Learning Technology in Nurse Education: Students’ Expectations and Experiences. Learning Tech, 7(11), 107–124. https://doi.org/10.7146/lt.v7i11.128179