Adoption of an Adaptive Learning Technology in Nurse Education
Students’ Expectations and Experiences
DOI:
https://doi.org/10.7146/lt.v7i11.128179Resumé
Denne artikel præsenterer de første resultater fra et firårigt forskningsprojekt, der designer til og tester implementeringen af en adaptiv læringsteknologi, RhapsodeTM, i en sygeplejerskeuddannelse i Danmark. Med udgangspunkt i kvalitativ empiri, der er skabt gennem 12 timers klasseundervisningsobservationer og interviews med 11 sygeplejerskestuderende, stiller artiklen spørgsmålet, hvordan de sygeplejerskestuderende oplever og tilpasser sig den nye digitale læringsressource. Resultaterne viser, at de studerende reagerede meget forskelligt på teknologien, og det er disse reaktioner, tilpasninger og erfaringer, der er i fokus i denne artikel. Hovedkonklusionen er, at det ikke kun er teknologien, der skal tilpasse sig de studerende; disse må også selv tilpasse sig den nye teknologi, hvis et sådant adaptivt læremiddel skal kunne anvendes meningsfuldt i en undervisningssammenhæng.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Forfatterne og Læremiddel.dk.
Må ikke bruges kommercielt.