Udvikling af lærerens digitale kompetencer med iPad’en som læringsressource

Forfattere

  • Birgitte Holm Sørensen
  • Karin Tweddell Levinsen
  • Madeleine Rygner Holm

DOI:

https://doi.org/10.7146/lt.v2i2.107736

Resumé

Denne artikel tager udgangspunkt i et forskningsprojekt på en dansk folkeskole i årene 2012-2015. Projektet handlede om implementeringen af iPads på begyndertrinnet, og artiklen præsenterer de tilknyttede læreres kompetenceudvikling i forhold til både digitale og didaktiske kompetencer. Artiklens formål er at beskrive og analysere, hvordan læreres kompetenceudvikling kan organiseres med udgangspunkt i iPad’en som læringsressource i et didaktisk perspektiv. Lærernes kompetenceudvikling er organiseret i en struktur, der tager udgangspunkt i specifikt udvalgte fokusområder fra undervisningen, som udvikles over kortere og længere perioder.

Downloads

Publiceret

2017-06-15

Citation/Eksport

Sørensen, B. H., Levinsen, K. T., & Holm, M. R. (2017). Udvikling af lærerens digitale kompetencer med iPad’en som læringsressource. Learning Tech, 2(3), 32–55. https://doi.org/10.7146/lt.v2i2.107736