Elevers anvendelse af it som støtte for udvikling af mad- og sundhedsrelateret handlekompetence

Forfattere

  • Dorte Ruge

DOI:

https://doi.org/10.7146/lt.v2i1.107731

Resumé

Artiklen undersøger et eksempel på, hvordan indskolingselevers anvendelse af it støttede deres udvikling af handlekompetence i forhold til mad og sundhed. I eksemplet skete dette i et flerfagligt projektforløb, hvor elevernes anvendelse af it som læremiddel var integreret i obligatoriske fag. Undersøgelsen indgår i følgeforskningen i udviklingsprojektet LOMA, Lokal Mad – en innovativ model for læring og næring til skoleelever (LOMA), der gennemføres på seks skoler i Danmark i perioden 2015-2017. Nærværende artikel formidler indsigt fra et single-casestudie af, hvordan elever i 1. klasse udvikler mad- og sundhedsrelateret handlekompetence via innovative LOMA- undervisningsforløb.

Downloads

Publiceret

2017-01-15

Citation/Eksport

Ruge, D. (2017). Elevers anvendelse af it som støtte for udvikling af mad- og sundhedsrelateret handlekompetence. Learning Tech, 3(2), 85–109. https://doi.org/10.7146/lt.v2i1.107731