Fra app’ernes planet til klasserummet: Apps i fagundervisningen
Abstract
Artiklen henvender sig til lærere og konsulenter, som ønsker at kvalificere deres fagsprog i arbejdet med apps og undervisningsdesign. Med udgangspunkt i læremiddeldidaktikken udpeger vi en række kategorier og begreber, som læreren kan anvende i sit arbejde med at analysere og vurdere hvilke handle- og betydningsmuligheder, der er indbygget i hhv. funktionelle, didaktiske og semantiske apps. Med afsæt i disse begreber giver vi praksisnære bud på, hvordan apps på forskellig vis kan indbygges i fagundervisningen.
Downloads
Published
2013-12-01
How to Cite
Slot, M. F., Bundsgaard, J., Gissel, S. T., Hansen, T. I., & Lorentzen, R. F. (2013). Fra app’ernes planet til klasserummet: Apps i fagundervisningen. Læremiddeldidaktik, 6(1), 21–34. Retrieved from https://tidsskrift.dk/laremiddidaktik/article/view/107300
Issue
Section
Artikler