DUT Guide: Multiple choice spørgsmål i undervisningen

Forfattere

  • Lotte Dyhrberg O'Neill SDU-Universitetspædagogik, Syddansk Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v16i30.122273

Resumé

Multiple choice (MC) prøver som eksamensformat har eksisteret længe, og deres anvendelse er udbredt internationalt. Som prøveformat komplementerer MC-prøver de øvrige skriftlige prøve-formater, og dets muligheder er værd at kende til for de fleste undervisere. Med udviklingen af moderne undervisningsteknologi spiller MC-spørgsmål sandsynligvis en stigende rolle på de danske universiteter, ikke mindst i forhold til at understøtte læring og eksamination på meget store hold. I denne guide gennemgås otte grundlæggende praksisser for undervisere, som mangler formel viden om dette eksamensformat, og som ønsker at komme godt i gang med at anvende formatet på en pædagogisk forsvarlig måde.

Downloads

Publiceret

2021-05-04

Citation/Eksport

O’Neill, L. D. (2021). DUT Guide: Multiple choice spørgsmål i undervisningen. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 16(30). https://doi.org/10.7146/dut.v16i30.122273