Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Paideia
Om
Om tidsskriftet
Redaktionsgruppe
Retningslinjer for forfattere
Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
Kontaktperson
Nyeste
Arkiver
Søg
Log på
Søg
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Nr. 9 (2015): Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis
Nr. 9 (2015): Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis
Tema: Synlig læring
Publiceret:
2015-05-01
Artikler
Synlig læring i dag
John Hattie
9-21
PDF
Baggrund for og diskussioner af Visible Learning med særligt henblik på lærings- og vidensbegrebet
Lars Qvortrup
22-33
PDF
Er Hattie og co. gyldige i Danmark?
Per Fibæk Laursen
34-41
PDF
Hatties brug af effect size som grundlag for rangordning af pædagogiske indsatser
Peter Allerup
42-51
PDF
Vad hände efter Hattierevolutionen? Undervisningsrenässansen i det svenska skolutvecklingsarbetet
Jan Håkansson
52-60
PDF
Visible Learning som grunnlag for evidens og forbedringsarbeid i utdanningssystemet
Thomas Nordahl
61-69
PDF
Kjønnsforskjeller i skolefaglige prestasjoner - forklaringer i elevenes holdninger til og væremåte i skolen, samt relasjonelle forhold
Ann Margareth Aasen, May Britt Drugli, Ratib Lekhal, Thomas Nordahl
76-89
PDF
Boganmeldelse
Synlig læring og læringens anatomi
Kjeld Fredens
70-75
PDF
Leder
Leder: Temanummer om synlig læring
Ole Hansen, Ratib Lekhal, Thomas Nordahl, Anita Norlund, Bengt Persson, Lars Qvortrup
4-8
PDF
Udviklet af
Open Journal Systems
Nøgleord
Leder
Folkeskolen
Børnehaven
Inklusion
Nyt fra Redaktionen
Viden
Social ulighed
Dagtilbud
Nyt fra redaktionen
Strategier
Skoler
Børnehaver
Engineering
STEM
FLiK
SPEED
Lesson Study
Sprog
Dansk
Svenska
Norsk Bokmål
Information
Til forfattere