Hatties brug af effect size som grundlag for rangordning af pædagogiske indsatser
Resumé
Hattie anvender i sin store metaanalyse af metaanalyser størrelsen effect size til vurdering af, hvor effektiv en konkret pædagogisk indsats er i sammenligning med andre typer af indsatser. Denne artikel ser på effect size-beregningen gennem statistiske briller og svarer på, hvilke tekniske forudsætninger der skal være opfyldt, for at beregningen giver statistisk mening som et mål, der kan benyttes ved sammenligninger mellem pædagogiske indsatser.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler licenseret med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). I følge licensgiveren har du følgende tilladelser: Du må frit dele og tilpasse artiklens indhold, under vilkår af passende kreditering. Læs mere om licensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfalder ophavsretten forfatteren, for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler udkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende frit deles og citeres under passende kreditering, vær opmærksom på at ved disse er ophavsretten delt mellem forfatter og Paideia.