Hatties brug af effect size som grundlag for rangordning af pædagogiske indsatser
Sammendrag
Hattie anvender i sin store metaanalyse af metaanalyser størrelsen effect size til vurdering af, hvor effektiv en konkret pædagogisk indsats er i sammenligning med andre typer af indsatser. Denne artikel ser på effect size-beregningen gennem statistiske briller og svarer på, hvilke tekniske forudsætninger der skal være opfyldt, for at beregningen giver statistisk mening som et mål, der kan benyttes ved sammenligninger mellem pædagogiske indsatser.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler lisensiert med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). Ifølge lisensgiveren har du følgende tillatelser: Du kan fritt dele og tilpasse artikkelens innhold under vilkår av passende kreditering. Les mere om lisensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfaller opphavsretten forfatteren for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler utkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende fritt deles og siteres under passende kreditering, vær oppmerksom på at ved disse er opphavsretten delt mellom forfatter og Paideia.