Undervisnings- og læringsaktiviteter i et traditionelt kursus i økonomisk teori

Authors

  • Lill Andersen

Keywords:

undervisningsaktiviteter, læringsaktiviteter, traditionelt kursus, økonomisk teori, declarative knowledge

Abstract

Kurset Economic growth and development er et traditionelt kursus i økonomisk teori. Mange af kursets ILO’er handler om declarative knowledge, men det ultimative mal med undervisningen er functioning knowledge, undervisningsformen er traditionelle forelæsninger og sma teoretiske opgaver, og assessment sker i form af en skriftlig sluteksamen uden hjælpemidler.
Min erfaring efter at have undervist i kurset en gang er, at der ikke er god alignment mellem ILO’er, TLA’er og assessment, og at jeg mangler feedback om de studerendes faglige niveau under kurset. I dette projekt vil jeg søge at finde frem til alternative undervisnings- og læringsaktiviteter (TLA’er), der sikrer en bedre alignment og kan anvendes i en klasseværelsessituation som den eksisterende givet de eksisterende læringsmal (ILO’er). Jeg vil fokusere på TLA’er, der aktiverer de studerende og giver såvel dem som underviseren feedback, og jeg vil beskrive, hvordan de praktisk kan implementeres på kurset.

Downloads

Published

2023-11-23

How to Cite

Andersen, L. (2023). Undervisnings- og læringsaktiviteter i et traditionelt kursus i økonomisk teori. Improving University Science Teaching and Learning, 1(1). Retrieved from https://tidsskrift.dk/IUSTL/article/view/140044