En undersøgelse af master-studerendes oplevelse af et tværfaglige læringsforløb
Keywords:
tværfaglighed, læringsforløb, pædagogisk redskab, innovation, projektudvikling, masterkursus, bergebAbstract
Denne opgave har fokus på tværfaglighed som bærende pædagogisk redskab på masterkurset ”Stedets betydning – innovation og projektudvikling’. Masteruddannelse i landskab og planlægning består af 4 forskellige grene, med hvert deres fokus (1. landistriktsudvikling, 2. landskabsforvaltning, 3. friluftsliv og 4. naturbaseret terapi og sundhedsfremme). En masteruddannelse, skal ifølge studieordningen indeholde to tværgående moduler hvor studerende fra alle grene samles på et hold (Det Natur og Biovidenskabelige Fakultet & Københavns Universitet, 2016; Forsknings og Uddannelsesministeriet, 2009). Der optages studerende, der ud over relevant uddannelse (fx professionsbachelor) har mindst to års erhvervserfaring. I de seneste 4 år ikke er oprettet fagmodul-kurser inden for gren et, to og tre pga. for få tilmeldte. Da det tværfaglige modul ”Stedets betydning - innovation og projektudvikling”, som er fokus for denne opgave, startede i januar 2017, bestod det således kun af studerende fra kurset ’Naturbaseret terapi og sundhedsfremme’ som typisk har en sundhedsfaglig baggrund. Dermed var der reelt ikke mulighed for at oprettelse af tværfagligt sammensatte arbejdsgrupper, og intentionen med at afvikle et tværfagligt modul blev udfordret.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Counting from volume 19 (2023), articles published in IUSTL are licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. The editorial board may accept other Creative Commons licenses for individual articles, if required by authors.
Articles in volume 1-18 are not licensed under Creative Commons. In these volumes, all rights are reserved to the authors. This implies that readers can download, read, and link to the articles, but they cannot republish the articles. Authors can upload their articles in an institutional repository as a part of a green open access policy.