At gentænke et kursus med fokus på de studerendes motivation
Keywords:
motivation, kursus, udviklingsprojekt, palæontologi, didaktik, forskningsbaseret, engagementAbstract
Hvorfor er facebook vigtigere end det der foregår på tavlen? Omend dette
spørgsmål som udgangspunkt zoomer ind på den enkelte forelæsning kan
det måske også bredes ud over et helt kursusforløb. Hvad får de studerende til at brænde for et fag? Kan de inspireres i retning af underviserens forskningsfelt så denne gennem sin undervisning kan ’gøde jorden’ til en fremtidig øget forskningsproduktion, eksempelvis? Mit hovedspørgsmål i dette udviklingsprojekt er derfor Hvordan får man de studerendes´ engagement frem så det er vedblivende?
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Counting from volume 19 (2023), articles published in IUSTL are licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. The editorial board may accept other Creative Commons licenses for individual articles, if required by authors.
Articles in volume 1-18 are not licensed under Creative Commons. In these volumes, all rights are reserved to the authors. This implies that readers can download, read, and link to the articles, but they cannot republish the articles. Authors can upload their articles in an institutional repository as a part of a green open access policy.