Veterinærstuderendes oplevelse af besætningsbesøg som instrument til læring omkring dyrlægers roller i fjerkræproduktione
Keywords:
Veterinærstuderende, besætningsbesøg, fjerkræproduktionen, dyrlæge, EAEVEAbstract
Som udgangspunkt er det som underviser en gave at få placeret en meget konkret studenteraktiverende aktivitet som et besætningsbesøg er, ind i studieplanen. Der hvor kæden hopper af er at denne tilføjelse ikke betyder, at der tilføres flere ressourcer til planlægning, afvikling og evaluering af denne nye aktivitet. Omdrejningspunktet i min opgave vil da være hvordan kan vi få implementeret besætningsbesøg i fjerkræbesætninger, så hver studerende står med en oplevelse af at de lærer noget om dyrlægers rolle i forbindelse sundhedsstyring og fødevare-/miljøsikkerhedsaspekter i de forskellige typer fjerkræproduktion (slagtekyllinger, æglæggere, opformering, økologi/konventionel mv.) på trods af at hver studerende kun opnår praktisk erfaring med en produktionsform (ca. 60 studerende/besætning) samt meget begrænsede ressourcer.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Counting from volume 19 (2023), articles published in IUSTL are licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. The editorial board may accept other Creative Commons licenses for individual articles, if required by authors.
Articles in volume 1-18 are not licensed under Creative Commons. In these volumes, all rights are reserved to the authors. This implies that readers can download, read, and link to the articles, but they cannot republish the articles. Authors can upload their articles in an institutional repository as a part of a green open access policy.