Undervisnings- og læringsaktiviteter i et traditionelt kursus i økonomisk teori
Nøgleord:
undervisningsaktiviteter, læringsaktiviteter, traditionelt kursus, økonomisk teori, declarative knowledgeResumé
Kurset Economic growth and development er et traditionelt kursus i økonomisk teori. Mange af kursets ILO’er handler om declarative knowledge, men det ultimative mal med undervisningen er functioning knowledge, undervisningsformen er traditionelle forelæsninger og sma teoretiske opgaver, og assessment sker i form af en skriftlig sluteksamen uden hjælpemidler.
Min erfaring efter at have undervist i kurset en gang er, at der ikke er god alignment mellem ILO’er, TLA’er og assessment, og at jeg mangler feedback om de studerendes faglige niveau under kurset. I dette projekt vil jeg søge at finde frem til alternative undervisnings- og læringsaktiviteter (TLA’er), der sikrer en bedre alignment og kan anvendes i en klasseværelsessituation som den eksisterende givet de eksisterende læringsmal (ILO’er). Jeg vil fokusere på TLA’er, der aktiverer de studerende og giver såvel dem som underviseren feedback, og jeg vil beskrive, hvordan de praktisk kan implementeres på kurset.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra og med årgang 19 (2023) er artikler udgivet i IUSTL udgivet med Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc) licens. Redaktionen kan godkende andre Creative Commons Licencer for enkelte artikler, hvis forfatteren har anmodet om det.
Artikler i årgangene 1-18 er ikke udgivet under Creative Commons licens. I disse udgivelser tilfalder alle rettigheder forfatteren. Det betyder, at læsere kan downloade, læse og linke til artiklerne, men de kan ikke genudgive artiklerne. Forfatterne kan uploade deres artikler i et institutionsrepositiry som led i en grøn open access politik.