At gentænke et kursus med fokus på de studerendes motivation
Nøgleord:
motivation, kursus, udviklingsprojekt, palæontologi, didaktik, forskningsbaseret, engagementResumé
Hvorfor er facebook vigtigere end det der foregår på tavlen? Omend dette
spørgsmål som udgangspunkt zoomer ind på den enkelte forelæsning kan
det måske også bredes ud over et helt kursusforløb. Hvad får de studerende til at brænde for et fag? Kan de inspireres i retning af underviserens forskningsfelt så denne gennem sin undervisning kan ’gøde jorden’ til en fremtidig øget forskningsproduktion, eksempelvis? Mit hovedspørgsmål i dette udviklingsprojekt er derfor Hvordan får man de studerendes´ engagement frem så det er vedblivende?
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra og med årgang 19 (2023) er artikler udgivet i IUSTL udgivet med Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc) licens. Redaktionen kan godkende andre Creative Commons Licencer for enkelte artikler, hvis forfatteren har anmodet om det.
Artikler i årgangene 1-18 er ikke udgivet under Creative Commons licens. I disse udgivelser tilfalder alle rettigheder forfatteren. Det betyder, at læsere kan downloade, læse og linke til artiklerne, men de kan ikke genudgive artiklerne. Forfatterne kan uploade deres artikler i et institutionsrepositiry som led i en grøn open access politik.