Veterinærstuderendes oplevelse af besætningsbesøg som instrument til læring omkring dyrlægers roller i fjerkræproduktione

Forfattere

  • Ida Thøfner

Nøgleord:

Veterinærstuderende, besætningsbesøg, fjerkræproduktionen, dyrlæge, EAEVE

Resumé

Som udgangspunkt er det som underviser en gave at få placeret en meget konkret studenteraktiverende aktivitet som et besætningsbesøg er, ind i studieplanen. Der hvor kæden hopper af er at denne tilføjelse ikke betyder, at der tilføres flere ressourcer til planlægning, afvikling og evaluering af denne nye aktivitet. Omdrejningspunktet i min opgave vil da være hvordan kan vi få implementeret besætningsbesøg i fjerkræbesætninger, så hver studerende står med en oplevelse af at de lærer noget om dyrlægers rolle i forbindelse sundhedsstyring og fødevare-/miljøsikkerhedsaspekter i de forskellige typer fjerkræproduktion (slagtekyllinger, æglæggere, opformering, økologi/konventionel mv.) på trods af at hver studerende kun opnår praktisk erfaring med en produktionsform (ca. 60 studerende/besætning) samt meget begrænsede ressourcer.

Downloads

Publiceret

24-04-2023

Citation/Eksport

Thøfner, I. (2023). Veterinærstuderendes oplevelse af besætningsbesøg som instrument til læring omkring dyrlægers roller i fjerkræproduktione. Improving University Science Teaching and Learning, 15(1). Hentet fra https://tidsskrift.dk/IUSTL/article/view/136945