Veterinærstuderendes oplevelse af besætningsbesøg som instrument til læring omkring dyrlægers roller i fjerkræproduktione
Nøgleord:
Veterinærstuderende, besætningsbesøg, fjerkræproduktionen, dyrlæge, EAEVEResumé
Som udgangspunkt er det som underviser en gave at få placeret en meget konkret studenteraktiverende aktivitet som et besætningsbesøg er, ind i studieplanen. Der hvor kæden hopper af er at denne tilføjelse ikke betyder, at der tilføres flere ressourcer til planlægning, afvikling og evaluering af denne nye aktivitet. Omdrejningspunktet i min opgave vil da være hvordan kan vi få implementeret besætningsbesøg i fjerkræbesætninger, så hver studerende står med en oplevelse af at de lærer noget om dyrlægers rolle i forbindelse sundhedsstyring og fødevare-/miljøsikkerhedsaspekter i de forskellige typer fjerkræproduktion (slagtekyllinger, æglæggere, opformering, økologi/konventionel mv.) på trods af at hver studerende kun opnår praktisk erfaring med en produktionsform (ca. 60 studerende/besætning) samt meget begrænsede ressourcer.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra og med årgang 19 (2023) er artikler udgivet i IUSTL udgivet med Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc) licens. Redaktionen kan godkende andre Creative Commons Licencer for enkelte artikler, hvis forfatteren har anmodet om det.
Artikler i årgangene 1-18 er ikke udgivet under Creative Commons licens. I disse udgivelser tilfalder alle rettigheder forfatteren. Det betyder, at læsere kan downloade, læse og linke til artiklerne, men de kan ikke genudgive artiklerne. Forfatterne kan uploade deres artikler i et institutionsrepositiry som led i en grøn open access politik.