Politiske tiltag til at forbedre folkeskolen
DOI:
https://doi.org/10.7146/samfundsokonomen.v2012i2.140874Resumé
Den danske folkeskole er det sidste årti løbende blevet benchmarket med andre landes skolesystemer i PISA-målinger, OECD-reviews mv. Hvad har de internationale målinger og undersøgelser betydet for styringen af den danske folkeskole? Og hvordan opfatter skolerne denne styring såvel i Danmark som i øvrige nordeuropæiske lande?
Downloads
Publiceret
2012-01-01
Citation/Eksport
Normann Andersen, V. og Strømbæk Pedersen, C. (2012) “Politiske tiltag til at forbedre folkeskolen”, Samfundsøkonomen, 2012(2). doi: 10.7146/samfundsokonomen.v2012i2.140874.
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
*Tidsskriftet Samfundsøkonomen er et open access tidsskrift, og alle artikler udgivet af Samfundsøkonomen er licenseret under en Creative Commons Navngivelse-IkkeKommerciel-IngenBearbejdelse 4.0 International Licens, CC BY-NC-ND.