Politiske tiltag til at forbedre folkeskolen

Forfattere

  • Vibeke Normann Andersen
  • Carsten Strømbæk Pedersen

DOI:

https://doi.org/10.7146/samfundsokonomen.v2012i2.140874

Resumé

Den danske folkeskole er det sidste årti løbende blevet benchmarket med andre landes skolesystemer i PISA-målinger, OECD-reviews mv. Hvad har de internationale målinger og undersøgelser betydet for styringen af den danske folkeskole? Og hvordan opfatter skolerne denne styring såvel i Danmark som i øvrige nordeuropæiske lande?

Forfatterbiografier

Vibeke Normann Andersen

Ph.d., manager ved BDO Consulting

Carsten Strømbæk Pedersen

Cand.oecon., chefkonsulent ved Socialstyrelsen

Downloads

Publiceret

2012-01-01

Citation/Eksport

Normann Andersen, V. og Strømbæk Pedersen, C. (2012) “Politiske tiltag til at forbedre folkeskolen”, Samfundsøkonomen, 2012(2). doi: 10.7146/samfundsokonomen.v2012i2.140874.