Naturfag og matematik i de gymnasiale uddannelser

Forfattere

  • Helle Mathiasen
  • Britta Eyrich Jessen

DOI:

https://doi.org/10.7146/samfundsokonomen.v2017i3.140750

Resumé

Hvad kan forskningen fortælle? Denne artikel er blevet til på baggrund af en henvendelse fra Samfundsøkonomen, der ønsker input til, hvordan man fremmer gymnasieelevers interesse for naturfag og matematik i gymnasiet, og hvordan man samtidigt sikrer, at eleverne bliver gode til disse fag.

Forfatterbiografier

Helle Mathiasen

Professor, Institut for naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet

Britta Eyrich Jessen

Postdoc, Institut for naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet

Downloads

Publiceret

2017-09-18

Citation/Eksport

Mathiasen, H. og Eyrich Jessen, B. (2017) “Naturfag og matematik i de gymnasiale uddannelser”, Samfundsøkonomen, 2017(3). doi: 10.7146/samfundsokonomen.v2017i3.140750.