Er smartphones og andre digitale enheder skadelige for studerende indlæring?
DOI:
https://doi.org/10.7146/samfundsokonomen.v2022i3.133979Nøgleord:
studerende, uddannelse, digital teknologiResumé
Uddannelse får i stigende grad fokus i den politiske debat, og en af de helt centrale målsætninger er at sikre høj indlæring og trivsel i skoler såvel som på videregående uddannelser. Nye digitale teknologier og enheder giver nye muligheder, men konkurrerer også om børn og unges opmærksomhed med underviserne og kan derfor påvirke deres indlæring.
Downloads
Publiceret
2022-09-12
Citation/Eksport
Bjerre-Nielsen, A. (2022) “Er smartphones og andre digitale enheder skadelige for studerende indlæring?”, Samfundsøkonomen, 2022(3), s. 38–43. doi: 10.7146/samfundsokonomen.v2022i3.133979.
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
*Tidsskriftet Samfundsøkonomen er et open access tidsskrift, og alle artikler udgivet af Samfundsøkonomen er licenseret under en Creative Commons Navngivelse-IkkeKommerciel-IngenBearbejdelse 4.0 International Licens, CC BY-NC-ND.