Er smartphones og andre digitale enheder skadelige for studerende indlæring?

Forfattere

  • Andreas Bjerre-Nielsen

DOI:

https://doi.org/10.7146/samfundsokonomen.v2022i3.133979

Nøgleord:

studerende, uddannelse, digital teknologi

Resumé

Uddannelse får i stigende grad fokus i den politiske debat, og en af de helt centrale målsætninger er at sikre høj indlæring og trivsel i skoler såvel som på videregående uddannelser. Nye digitale teknologier og enheder giver nye muligheder, men konkurrerer også om børn og unges opmærksomhed med underviserne og kan derfor påvirke deres indlæring.

Forfatterbiografi

Andreas Bjerre-Nielsen

Adjunkt ved Økonomisk Institut og Center for Social Data Science, Københavns Universitet

Downloads

Publiceret

2022-09-12

Citation/Eksport

Bjerre-Nielsen, A. (2022) “Er smartphones og andre digitale enheder skadelige for studerende indlæring?”, Samfundsøkonomen, 2022(3), s. 38–43. doi: 10.7146/samfundsokonomen.v2022i3.133979.